Analýza klýčových slov

Chceme aby se vašemu podnikání dařilo, proto jsme pro Vás vytvořili přehledný návod jak vytvořit jednoduchou klasifikační analýzu klíčových slov bez pomoci SEO specialisty. Tak pojďme na to.

Jednoduchá klasifikační analýza klíčových slov

Analýza klíčových slov slouží k ucelení slov, které použijete při výrobě vašeho webu. Analýza klíčových slov je hlavní stavební kámen pro SEO (optimalizaci pro vyhledávače) zde jsem si pro Vás připravil jednoduchou klasifikační analýzu na téma E- shopu s okny.

1. sběr informací

  • Nejdříve musíte zjistit maximum informací o vašem podnikání v našem příkladu o E-shop s okny 
  • Kde čerpat data? Sklik.cz musíte mít e-mail od seznamu. V Skliku vyberete z menu návrh klíčových slov. 
  • Pro začátek stačí čerpat data z Skliku nebo můžete  použit také Google Ad Words a jiné placené nástroje jako Marketing Miner a Collabim.
  • Vyberte si slovo související s vaším podnikáním např. máte e-shop a prodáváte okna toto slovo zadáme do Skliku. Výrazy související s naším oborem např. plastová okna, levná plastová okna, si kopírujeme do tabulky zajímá nás počet hledání a konkurence.
  • Výsledky neustále zadávejte znovu a znovu do hledání klíčových slov zároveň se zamyslete na synonymech k vašim klíčovým slovům ta vyskloňujte a znovu vložte do vyhledávání klíčových slov.   
analýza klíčových slov
analýza kw tabulka pro okna

2.Vytvořte si skupiny slov neboli klasifikační schémata

Musíte se zamyslet nad tím jak lidé hledají okna a roztřídit je do klasifikačních skupin.

  • Zbavte se slov na které nemáte odpověď.
  • Přiřaďte k sobě slova jež říkají totéž a rozdíl je jen v diakritice.
  • Klasifikace do skupin. Představte si že máte e-shop s okny. Jak lidé třídí okna: plastová, dřevěná – skupina materiál
  • Značka Vekra, welux atd.
  • Model (určuje přesný model okna)
  • Určení (vnitřní, venkovní, střešní atd)
  • Pro koho jsou okna určena (kancelářská, srubová)
  • Kvalita (nejlepší okna, nejkvalitnější)
  • Cena (nejlevnější, nejdražší)
  • Místo (Brno, Praha)

Data klasifikujte do tabulky

  • Vytvoříme si tabulku, kde data budeme klasifikovat do skupin 
  • Data dále budeme analyzovat podle hledanosti 
  • Výstupem by měla být kompletní analýza klíčových slov.

jak použít klasifikační analýzu klíčových slov?

Analýzu klíčových slov využijeme k sestavení struktury webových stránek. A jak na to? Vyberu si klíčové slova podle hledanosti a zároveň ty na které mám výrobky k dispozici pro svůj e-shop. Na každý dotaz vytvořím stránku tak, aby mu odpovídala jako ideální odpověď. Stránky můžu tvořit tak, aby jedna stránka odpovídala na více dotazů.