Webová analytika

Pokud chcete porozumět návštěvníkům všeho webu je pro vás téměř nutností začít používat webovou analytiku. Pomůže vám zejména sledovat návštěvnost a chování zákazníků na vašem webu.

Webová analytika vám usnadňuje a umožňuje především

  1. Měřit a vyhodnocovat vaše PPC kampaně
  2. Pochopit tok chování vašich zákazníků
  3. Využít informace pro další rozvoj

Jak na webovou analytiku?

Základem je nasadit na váš web analytické nastroje. Nejznámějším nástrojem je Google Analytics.

google analytics

Co můžete zjistit používáním Google Analytics?

  • sledování aktuální návštěvnosti v reálném čase
  • Kanál návštěvnosti vašeho webu. To znamená odkud proudí vaši návštěvníci
  • Kdy vás uživatelé navštěvují
  • Odkud vás hledají včetně názvu města
  • Jaké zařízení používají k zobrazení vašeho webu
  • Jaká stránka vašeho webu je oblíbena a která ne?

Jak využít data z Google Analytics?

KANÁL NÁVŠTĚVNOSTI

  1. Organic jedná se o uživatele, kteří vás našli přes vyhledávání ve vyhledávači Google a nebo Seznam. Pokud na váš web proudí velké množství uživatelé z organického vyhledávání znamená to že máte dobře odvedenou práci na SEO.
  2.  Direct již z názvu je patrno, že jde o návštěvníky kteří vás znají a zadali přesnou adresu vaši stránky. 
  3. Referral jsou uživatelé kteří přišli na váš web např. pomocí Google maps nebo pomocí vyhledávání obrázků na Google.

KOLIK ČASU STRÁVÍ UŽIVATELÉ NA VŠEM WEBU

  • Zde zjistíte které stránky na vašem webu jsou oblíbené a jak dlouho si lidé prohlíží obsah dané stránky. Data které zde načerpáte můžete využít ke zkvalitnění obsahu na stránce přes kterou uživatelé nejčastěji z vašeho webu odchází. Také můžete zjistit kolik stránek vašeho webu lidé prohlíží.

JAKÉ ZAŘÍZENÍ POUŽÍVAJÍ ZÁKAZNÍCI K PROHLÍŽENÍ VAŠEHO WEBU?

  • Koláč návštěvnosti podle zařízení je důležitý zejména pro další rozvoj webu. Pokud máte nízkou návštěvnost z mobilních zařízení bude asi problém v responzivitě vašeho webu.  Podíl používání mobilních zařízení je totiž na dnešním trhu téměř rovný klasickým PC. Pro úspěch v mobilním vyhledávání na Google je v zejména rychlost načítaní na mobilních zařízení.

GEOGRAFICKÁ POLOHA

  • Poloha odkud přicházejí vaši zákazníci vám poskytne souhrn údajů a dat ve kterém městě jste dohledatelní dobře a kde naopak nikoliv. Data pak můžete využít k cílenému marketingu na určité místo.

NASTAVENÍ A SPLNĚNÍ CÍLŮ

  • Velmi důležité jsou tzv. konverze jedná se o cíle které si nastavíte pomocí webové analytiky. Cílem může být kliknutí na kontaktní stránku, vyplnění kontaktního nebo objednávkového formuláře, koupě zboží atd.
obrázek návrh webu tvorba webových stránek brno
foto Milan Gula - Tvorba webových stránek Brno
  • 776 333 301
  • lokalweb.gula@gmail.com

Chcete získat maximum informací o webové analytice kontaktujte nás.